Kult

Az elmúlt évtized legjobb leszbikus*, queer és biszexuális filmjei – 3. rész

Az Autostraddle listájának folytatása az elmúlt évtized legszuperebb leszbikus* filmjeiről. Az első részt itt találod, a másodikat pedig itt. 

30. Boy Meets Girl / Első látásra (rendezte Eric Schaeffer, 2014)

Kevés transz nőt látunk a médiában - bár ez is változik, de anno 2014-ben ez az édeskés komédia maga volt az ajándék ebből a szempontból. Végre nem egy tragikus transz történet, hanem egy szerelmi négyszög-sztori, amiben - bár végül a sráccal jön össze Ricky, a főszereplő - még egy cuki és vad szexjelenet is van a két lány közt. Michelle Hendley pedig fantasztikus színésznő, olyan karizmával és tehetséggel, ami keveseknek adatik meg.

 

29. Signature Move (rendezte Jennifer Reeder, 2017)

Zaynab egy 30-as pakisztáni muszlim leszbikus nő, aki imádja a mexikói stílusú pankrációt. És a mexikói származású Almát… csak az a probléma, hogy nem out, sőt a nemrég megözvegyült anyját is pátyolgatnia kell. Bár a sztori nem hangzik túl izgalmasnak, a film mégis magával ragad, ahogy bemutatja ezt a különleges underground kultúrát. 

 

28. Daddy Issues (rendezte Amara Cash, 2018)

Ez a film egy szerelmi háromszöggel kezdődik: a fiatal művész, a csaj, akiért odavan, és annak a drogfüggő sugar daddy-je. Na igen, és ez még csak a kezdet, mert ez a film egy cukorkaszínű, szexi őrület. A főszereplő próbálja megtalálni önmagát az első szerelem kavargó káoszában, édes csókok és még édesebb ujjazások közepette. Mert a cukorka egyszerre édes, de lehet kemény is - ez lehetne Amara Cash debütáló filmjének mottója.

 

27. A Date for Mad Mary / Még egy fő Marynek (rendezte Darren Thornton, 2016)

Ez a film friss lendülettel dolgozza fel a „szerelmes vagyok a legjobb barátnőmbe” motívumot. Mary, a főszereplő ugyanis nem tudja, hogy szerelmes, sőt, azt se, hogy a lányokat szereti. Azt hiszi, hogy csak zavarja, hogy Charlene, a legjobb barátnője a közelgő esküvőjével foglalkozik. Pedig elég sok minden van itt: Mary nemrég szabadult a börtönből, és nem érti, hogy miért ront el mindig mindent, miért olyan dühös, és mi a fenéért nem talál magának egy partnert, aki elkísérné az esküvőre. Na jó, nem csak azért, mert fel kéne dolgoznia, hogy leszbikus - de ez is vastagon benne van.
Aztán megjelenik Jess, a művészlélek, és azonnal jóban lesznek. Bár mindig vissza-visszatér Charlene-hez, lassan fejlődni kezd. Mindezt árnyaltan, izgalmasan (és iszonyú szexin) mutatja be a Mary-t játszó Seána Kerslake.

 

26. Shakedown (rendezte Leilah Weinraub, 2018)

A Shakedown dokumentumfilm egy fekete leszbikus underground sztriptízbárról szól - a bár nevéből jön a film címe is. Ha dokumentumfilmekről van szó, mindig valami nagyon unalmas, csak száraz tényekre szorítkozó alkotás juthat eszünkbe. Na, itt nem erről van szó. Tulajdonképpen azt az álomvilágot látjuk, amit a táncosok próbálnak eladni a bár látogatóinak, úgyhogy nem csoda, ha alig bírod levenni a szemed a képernyőről, annyira érdekes az egész: a táncosok előadása és a színfalak mögötti életük is. 

 

25. Bessie (rendezte Dee Rees, 2015)

Queen Latifah ezzel a szereppel, Bessie Smith blues-legenda életre keltésével nyerte meg az első Emmy-díját, teljesen megérdemelten. Ritka dolog, de a film nyíltan mutatja Bessie biszexualitását és többszerelműségét, és a csodás Mo’Nique által játszott Ma Rainey kendőzetlen leszbikusságát.

 

24. Valencia: The Movie/S (több rendező, 2013)

Ez a film a „queer filmkészítők közösségének együttműködése” Michelle Tea regényének gyűjteményes feldolgozása, és a legqueerebb film, ami valaha készült. Minden egyes rendező műve annyira más és más, és mégis olyan szuperül kiegészítik egymást. Michelle olykor egy cisz nő, vagy épp transz nő, de transz férfiként is megjelenik, vagy éppen animált karakterként, sőt, egyszer még az Angelina Jolie által játszott Gia-ként is, csak épp szemüvegben. A film a teljes szabadságot szimbolizálja: művészetben, genderben és szexualitásban is. 

 

23. Disobedience / A rabbi meg a lánya (rendezte Sebastián Lelio, 2017)

Hit, szenvedély és közösség - ezekről gondolkodtat el a film. Az ortodox zsidó Esti és Ronit gyerekkoruk óta szeretik egymást, de elváltak útjaik. Mikor Ronit hazatér, szembe kell néznie a múltjával, és azzal, hogy Esti miért maradt. És ne hagyjuk ki, hogy micsoda kémia van a két nő közt. Van egy jelenetük, ami bekerült a kedvenc szexjeleneteink közé is. Azért ilyen emlékezetes, mert látszik rajta, hogy van egy közös múltjuk, amihez azonnal visszatalálnak, amint együtt vannak. 

 

22. Circumstance / Körülmény (rendezte Maryam Keshavarz, 2011)

Ez a film nem csak azért szuper, mert az egyik főszereplő színésznő, Nikohl Boosheri egy imádnivalóan gyönyörű csaj. Persze, ez is fontos, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy milyen szívszorítóan mutatja be napjaink Iránjának homofób elnyomását, és mindeközben milyen őrülten szexi! A rendező csodálatos érzékkel vált a szereplők magánélete és a külvilág felé mutatott életük közt, a kontrasztot maga a szex adja. Annyira vágynak egymásra, annyira csodálatosan, gyönyörűek és szinte szikrázik köztük a levegő, hogy szinte fáj nézni, ahogy távolodnak egymástól. 

 

21. Mosquita y Mari / Yolanda és Mari (rendezte Aurora Guerrero, 2012)

Minden stréber, akit őrülten izgatott a gimi „rosszcsaja", azonnal magára fog ismerni a történetben. Mari és Yolanda többek, mint barátok, de nincsenek igazán szavaik (még) a kapcsolatukra, mert alig tudnak valamit a queerségről vagy leszbikusokról. És az innen az önelfogadásig vezető út sem egyenes, sőt, ez mindenkinél más - kevés film mutatja ezt be ilyen érzékenységgel. Itt ráadásul a latino (mexikói) családok gyerekeinek életébe, felnövésébe is bepillantást nyerhetünk .

 

Forrás: autostraddle.com

Fordította: Kató Juci

Kapcsolódó cikkek

A weboldal cookie-kat használ. Oké Bővebben

X