Legyen szó újsághirdetésről, óriásplakátról, televíziós reklámról vagy más marketing eszközről, az elmúlt években egyre több helyen jelennek meg LMBTQ+ szereplők. Olyan nagy márkanevek, mint a McDonalds, a Coca Cola, a Swarovski vagy akár a Microsoft és a Google is készített már reklámot meleg és leszbikus szereplőkkel, szivárványcsaládokkal. Hoztam nektek egy könnyed összeállítást ilyen reklámokból.

Vigyázat, a következő sorokban LMBTQ+ termékmegjelenítés található!

 

H&M

Fiatalok, idősek, vékonyak, teltebbek, feketék, fehérek, ázsiaiak, latinák, rövid hajúak, hosszú hajúak, izmosak, törékenyek, szőrösek - a női sokszínűség elég széles palettáját lefedi a H&M őszi promóciós videója, melynek végén egy víz alatti csók is elcsattan két nő között.

 

IKEA

A svéd üzletlánc egyik német reklámjában láthatjuk meghitt karácsonyi hangulatban a nagy családot, ahol nagymama, nagypapa, gyerkőcök, a meleg nagybácsi a barátjával és a karácsonyfa díszeket lopkodó kutya mind-mind természetes és boldog szereplője az ünnepnek, mert együtt az igazi.

 

Swarovski

Valentin-napi reklámjából a Swarovski sem hagyta ki az LMBTQ+ szerelmet. Felbukkan egy női és egy férfi páros is, akik ajándékkal lepik meg kedvesüket.

Google

Innováció és szivárványcsalád, hát kell ennél több? A Google legújabb kütyüjét reklámozza egy apuka párossal, akik reggel készülődnek az indulásra két gyerekükkel. A reklámban egyébként azon van a hangsúly, hogy a kütyü egyszerre több felhasználót is ki tud szolgálni, kortól, nemtől és szexuális orientációtól függetlenül.

 

Kodak

Habár a Kodak szívhez szóló kisfilmje a TV-reklám kategóriába hosszúsága miatt nem fér bele, a mi listánkon mindenképp helyet kap. A film egy fiú coming outját dolgozza fel nagyon szép eszközökkel és gyönyörű képekkel.

 

Coca Cola

A Coca Cola 2017-es reklámjában szereplő testvérpár egy szexi medencepucoló fiú kegyeiért küzd. A nagy hőségben mindketten egy jéghideg kólával akarják megnyerni maguknak, az sajnos már nem derül ki, hogy a fiú- vagy a lánytestvér kóláját fogadta volna el, mert anyu ér oda előbb. Vagy a szomszéd néni, ez nem egészen világos.

 

+1 Samsung

A Samsung új reklámfilmjével a filmiparban dolgozó queer nők előtt tiszteleg. A filmet a 2018-as Oscar gála közvetítése közben vetítették le először. Külön érdekesség, hogy az operatőr, Rachel Morrison történelmet írt ebben az évben azzal, hogy ő az első nő, akit a legjobb operatőr díjra jelöltek az Oscaron. Ha ez nem lenne elég: az első out queer nő. A rendező pedig Dee Rees, aki a Mudboundot is jegyzi, amiért Morrison jelölést kapott.

 

Bár a magyar televíziós csatornákon egyelőre nem sűrűn látni hasonló reklámokat, mi bízunk benne, hogy ennek is eljön az ideje. Addig is kíváncsian várjuk, mikor fogja a karácsonyi Coca Cola kamiont a Mikulás és a férje vezetni.

Ne maradj le!

Automatikus email értesítést kapsz új cikkeinkről, ha megadod az email címed.

Kommentek

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>