Mivel az új Gyűrűk Ura adaptációba az Amazon nem rakott LMBTQ+ reprezentációt, ezért most olyan három sorozatot hoztam, amik szintén AmazonPrime-on nézhetőek, és bőven van benne reprezentáció.
Az összes streamingszolgáltató közül a Prime emeli le a legkevesebbet a bankkártyámról, és meglepően bő a kínálata. A saját gyártású tartalom közül az elmúlt években a The Boys ment a legnagyobbat, ami alapvetően a szuperhősöket egészen nem marveli felfogásban mutatja be, hanem nárcisztikus és mindent megtehető isteni mivoltukban, ami kifejezetten üdítő a Disney után. Erről kicsit később még lesz szó, de előtte két másik sorozat, amik szóba jöhetnek az esős novemberi hétvégékre.
Harlan Coben’s Shelter – Harlan Coben: Menedék
Évekkel ezelőtt futott az UnReal című sorozat Shiri Appleby és Constance Zimmer szereplésével, és a teljes tumblr-em, valamint a az internet azon része ahol mozgok (értsd: leszbikus) egyetértett abban, hogy kihagyott lehetőség volt a két főszereplőt nem összeboronálni. Tehát, gyakorlatilag 2018 óta várok arra, hogy Constance Zimmer LMBTQ+ szerepben tűnjön fel. Ez végre megtörtént, minden álmom így váljon valóra. A történet amúgy New Jersey-ben játszódik és arról szól, hogy a helyi tinédzserek megpróbálják megtalálni eltűnt osztálytársukat és ezzel párhuzamosan a főszereplő apjának haláláról is fura dolgokat derítenek ki. A sztori néhol nehézkes és nem pörög eléggé, van, hogy túl sok az ismeretlen, de a szereplők jók, elég sok és jó az LMBTQ+ reprezentáció. Az utolsó rész többnyire helyrerakja a dolgokat. Összességében Constance Zimmerért megéri megnézni, ha szereted a rejtélyes/misztikus tinikalandos sorozatokat, akkor ez neked való.
Class of ‘07 – A 2007-es évfolyam
Ez az ausztrál vígjáték sorozat teljesen véletlenül talált rám, de nem csalódtam. Az alaptörténet egy évfolyamtalálkozóból indul el, amit egy katolikus lányiskolában szerveznek egy hegytetőn. Hogy miért fontos ez? A találkozó végére a világot elönti az árvíz, és a résztvevők azért maradnak életben, mert a hegy teteje kilóg a vízből. Innentől adott a posztapokaliptikus túlélő sorozat teljes női szereplőgárdával, és tinédzserkori érzelmekkel fűszerezve. Az ötlet nem annyira eredeti, azonban a megvalósítás abszolút kitűnő. Mivel nincs külső ellenség, pl. zombik így az egész sorozat a karakterekre épít, az ő viszonyaikra, tinédzserkori és felnőtt megküzdési mechanikájukra, emellett borzasztóan vicces. A főszereplő Emily Browning (Amerikai istenek) nem feltétlen a legjobb karakter, de összességében jól illeszkednek egymáshoz a többiekkel. Az abszolút kedvenc az amerikai cserediák, aki miután egy évet töltött gimisként az évfolyammal, visszalátogat a találkozóra. 8 rész szórakozás, akár egy délután darálható, szuper vasárnapi program.
Gen V – V generáció
A bevezetőben említett The Boys univerzumának az egyetemista sorozata. Érdemes megnézni a The Boyst is, úgy árnyaltabb a történet, meg a szereplők is visszaköszönnek, de nem feltétel a megértéshez. Az alapfelállás, hogy egy specifikus anyaggal a csecsemőkből szuperembereket tud “gyártani” egy cég, akik aztán a világban szétszórodva élnek, és vagy szuperhősködnek vagy magának a cégnek termelnek profitot valamilyen módon. A Gen V szereplőgárdája az eredeti sorozatnál fiatalabb, egyetemisták a Godolkin egyetemen. A főszereplő Marie Moreau egy árváházból kerül az egyetemre, ahol hirtelen szerez maga mellé egy csapat szintén fiatal és LMBTQ+ szuperhőst, többek között a Netflixes Sabrina Ambrose-át, és már indulhat is az iskola titkainak feltárása. Alapvetően jól van összerakva a sztori, a karakterek nagyon jók, összetettek, néhol gyomorforgató a képvilág, de ez szükséges a komplexitás felépítéséhez. Ha unod a marveli szuperhősöket és kicsit másra vágysz, akkor tökéletes választás.