Mostanában nagyot mennek a nyomozós sorozatok, bár én nem vagyok a true crime rajongója, egy igazán jó krimi simán leszögez a tévé elé akár több évad erejéig is. Összeszedtem nektek 3 olyan sorit, ahol nem az első pillanatban levágós már, hogy ki is a gyilkos, és nem csak erős és jól kidolgozott női karakterek vannak, hanem némi LMBTQ+ szál is felbukkan a történet során.
Under the Bridge
Az idei Oscar gála egyik nagy reménye Lily Gladstone – aki az első amerikai őslakos Oscar-díjas színésznő lehetett volna – az egyik főszereplő a sorozatban, és őszintén, ő volt a hívónév. A történet egy kanadai kisvárosban játszódik, ahova visszatér Rebecca (Riley Keough) az író, hogy anyagot gyűjtsön egy eltűnt indiai lány történetéhez. A szálak a helyi árvaházban élő lányokhoz vezetnek, de az írónő Rebecca és a hivatalos nyomozás sokszor nem ugyanazt az eredményt hozzák. A rendőrségen Cam (Lily Gladstone) a főnyomozó, kénytelen lesz hamar összefogni Rebeccával, és közben kiderül, hogy tinédzserként a két nő viszonylag közelről ismerte egymást. A nyomozás alatt majdnem végig a jó zsaru-rossz zsaru dinamikával dolgoznak együtt, hogy össze tudják rakni Reena eltűnésének puzzle darabjait.
A sorozat nagyon jól játszik azzal, hogy nem tudunk többet, mint a két nyomozó, a második részben ugyanannyira vakon vagyunk, mint a rendőrség, vagy mint Rebecca, és bár látjuk az összes szereplőt, csak az utolsó részekben derül fény a teljes történetre. A szereplőgárda jól eltalált, a 90-es évek nosztalgia nem túlnyomott, csak annyira van jelen, hogy keretet adjon a történetnek. A sztori mélysége miatt nem biztos, hogy érdemes egyben ledarálni az AmazonPrime-on, de ha valaki bírja, akkor ebben a melegben úgyse lehet megmozdulni.
Bodkin
Vannak időszakok az életemben, mikor túltolom az amerikai tartalomfogyasztást, és néha jól esik egy-egy nem amerikai sorozat, hogy könnyebben tudjak kapcsolódni. Ezért esett a Bodkinra a választás, meg azért, mert a Derry Girls és a bad Sisters óta nagyon szívesen nézek ír sorozatokat. Bodkin egy isten háta mögötti ír falu, ahova száműzik Dove-ot (Siobhán Cullen), aki eddig Londonban dolgozott, mint oknyomozó újságíró Gilberttel (Will Forte), aki egy amerikai true crime podcaster. A duóhoz csatlakozik Emmy (Robyn Cara), a mindenes, aki egyfajta titkárnőként indul a show elején. A csapat Gilbert vezetésével egy évekkel a történet előtti eltűnéses ügyről készítene podcastet, de a nyomozás egy sokkal kiterjedtebb bűntény irányába vezet. A főszereplők totálisan eltérő személyisége a történet egyik mozgatórugója, valamint a sorozat humorának alapja. Minél többet tudunk meg a faluról és a bűntényről, annál bizarabb lesz a történet, és annál indokolatlanabbul viselkednek a főszereplők. Annyira üdítő a sorozat európaisága és a zöld ír környezet, hogy egy sima vasárnap délután darálható a Netflixen.
Deadloch
Ez az ausztrál sorozat az AmazonPrime-on szintén az amerika-mentes tartalomfogyasztás tette a térképemre. A vidéki kisvárosba, Deadlochba beköltöznek a leszbikus párok és beleszövődnek a város életébe, van aki a rendőrségen dolgozik, van aki éttermet nyit. A magát feminista noirnak fémjelező sorozat sztorija egy, a strandon talált hullával, egy túlbuzgó rendőrrel és egy kiégett detektívvel indul. Hullából csak több lesz, a rejtély bonyolódik, a szereplők közötti kapcsolatok egyre érdekesebb sztorit festenek és mindehhez csodálatosan passzol a férfi karakterek életképtelensége. A főszereplő Dulcie-t játszó Kate Box nagyot ment leszbikus körökben a Wentworth-el még 2020-ban. Ez a történet a három közül a legkevésbé rejtélyes, de a körítés szuperül ellensúlyozza a krimi hiányosságait, és lesz második évad is!