Manapság szinte minden kategóriában találhatunk olyan filmet, ahol előbukkan a számunkra oly kedvelt leszbikus szál. Fel a kezekkel, ki ne szeretné, hogy egy filmben végre ne Noah jöjjön össze Allievel - csak hogy egy klasszikust említsek a Nicholas Sparks filmadaptációkon belül – hanem két lány egymásra találásának izgalmas, nevetésre ösztönző vagy éppen félelmetes történetét követhesse végig.

Nem állítom, hogy megszámlálhatatlan magas színvonalú film kerül ki mostanában, viszont a filmipar megállíthatatlanul ontja magából a megosztóbbnál megosztóbb filmeket. Ők teszik a dolgukat, mi is megpróbáljuk, tehát jövök nektek egy filmajánlóval májusban is.

 

Alena

 

Erről a kliséktől korántsem mentes, 2015-ös, svéd thrillerről nem egy meghitt, boldog történetre asszociálunk. A címből ugyan nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket, de a műfaji besorolás már kicsit árulkodik.

„Az ember sokszor más, mint aminek látszik. De ritkán jobb”. Gotthold Ephraim Lessing szavai tökéletesen illenek erre a filmre. Próbálod megérteni valaki elveszettségét, aztán előfordulhat, hogy nagyot koppansz végére.

A történet egy elit magániskolában játszódik, ahová Alena az év közepén csöppen. Adott a szituáció a kliséhez, kell egy menő lány néhány imádóval, aki majd szolgáltatja a konfliktust. Őt meg is kapjuk Filippa személyében. Persze, ha van rossz arc, kell egy jó arc is, így megérkezik Fabienne, akivel később majd szorosabb ismeretséget köt főhősünk. A történetet „szellemként” lengi körül Josefin, Alena egy régi barátnője. De vajon ki lett öngyilkos, ki a gyilkos és ki terrorizálja valójában az elit magániskola tanulóit? A filmből kiderül.

 

Body of Deceit

 

Évjárat tekintetében maradunk 2015-nél, viszont hazai megjelenés szerint már 2017 végét tapossuk. Misztikus-romantikus thriller egyenesen Kanadából. A főszerepben Kristanna Loken - akit a The L Word sorozatból is ismerhetünk - most Alice néven regényeket ír. Akarom mondani írna, ha egy máltai autóbalesetben nem esne kómába, az ébredés után pedig mély depresszióba. A határidők szorítanak, így férjével, Maxszel visszatérnek a baleset helyszínére a gyógyulás reményében, Alice ugyanis nem emlékszik semmire, nem találja a stílusát, ami lássuk be, elég nagy probléma, ha író az ember lánya.  

Itt kerül képbe Sara, a házvezetőnő, ezt követően egy bonyolult szerelmi háromszög bontakozik ki a szemünk előtt. Alice álomképei, gyógyszerei és egy titokzatos fiatalember feltűnése sem teszi tisztábban láthatóvá a történet végkifejletét.

Sok negatív kritikával illették már a filmet: egyszer nézhető, nem túl maradandó stb. Viszont előnyére szolgál, hogy bármire lehet számítani, csak erre a befejezésre nem.

 

AWOL

 

Az élet egy kisvárosban leszbikusként nem könnyű. Akkor meg pláne nem, ha az egyetlen kiszakadási lehetőséget a hadsereg jelenti. A 20 éves Joey pont ebben a csónakban evez, és az sem segít a helyzetén, hogy beleszeret egy házas, kétgyermekes, zűrös anyukába.  Elkezdődik a menjek vagy maradjak harc. Melyik fontosabb: a biztos jövő, vagy a jelen boldogsága, ami, ha kicsit jobban a felszín alá nézünk, talán nem is olyan felhőtlenül boldog? Joey egy életre megtanulja, hogy minden döntésének következménye van.

A Deb Shoval által rendezett film hitelesen ábrázolja, hogy az egyetlen személy, aki dönthet a saját életéről, az most, ezeket a sorokat olvassa. Csak te dönthetsz, viszont a következményeket is neked kell vállalnod.

 

Allure

 

A 2018-as Allure című film meglehetősen megosztóra sikeredett. Nem túlzás azt mondani, hogy egy enyhén beteg drámával fűszerezett thrillerrel állunk szemben.

Laura takarítónőként dolgozik egy családi háznál, ahol megismerkedik a tehetséges, 16 éves zongoristával Evaval. Eva édesanyja merev elvárásainak hálójában él, családja miatt pedig Laura élete sem mondható megszokottnak. A családi viszályok miatt végül Eva Laurához költözik.  

Birtoklás, magány, manipuláció, súlyos érzelmi zsarolás veszi kezdetét. A kérdés már csak az, mit tesz Laura, amikor a rendőrség is belekeveredik az ügybe? Vajon az alkohol megoldás lesz? Helyes-e ha egy 16 éves lánnyal ilyen dolgok történnek?  Az erőszak valóban megoldás?

 

Perdona Nuestros Pecados

 

Végül jöjjön ismét egy spanyol telenovella, szintén leszbikus szállal átszőve. Fogalmam nincs mi történt a spanyol teleregény írókkal, de úgy néz ki, a leszbikus szál rendkívül felkapottá vált a világukban.

A mi szempontunkból két karakter lesz meghatározó a kosztümös történetben: Mercedes, aki iskolaigazgatóként dolgozik, illetve a házas Bárbara. Kettőjük szépen lassan összefonódó története teszi még izgalmasabbá a filmet.  A történet alapvető bonyodalmát képezi, hogy Bárbara házas, illetve nem abban a korban játszódik a történet, amikor a leszbikusság elfogadott.

Nem feltétlenül ajánlom mindenkinek, de ha telenovella és szappanopera rajongó vagy, megér egy próbát.

Ne maradj le!

Automatikus email értesítést kapsz új cikkeinkről, ha megadod az email címed.

Feliratkozás előtt kérünk, olvasd el Adatkezelési tájékoztatónkat

Szerző

Kommentek

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>